Ta strona www używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy dostosować stronę do twoich potrzeb.
W każdej chwili masz możliwość zablokowania plików cookies w swojej przeglądarce. Dowiedz się jak to zrobić OK. Rozumiem
Kupieckie Domy Towarowe KDT
Strefa kupca

Reklama w mikrofirmie cz.1

Każdy przedsiębiorca zna swój biznes na wylot - wielu z nas żyje swoją firmą 24 godziny na dobę. Wkładamy w nią całe serce i dbamy o jej rozwój najlepiej jak potrafimy, zatem chcielibyśmy również, aby nasi klienci postrzegali ją jak najlepiej i jak najprędzej przekonali się, że to właśnie u nas dobrze wydadzą swoje pieniądze.

Identyfikacja wizualna, czyli pokaż mi swoje logo, a powiem Ci kim jesteś

Najważniejszym sposobem przekazania klientowi informacji o naszym biznesie jest identyfikacja wizualna - czyli oprawa graficzna naszego przedsiębiorstwa.Jej głównym elementem jest logo, ale nie jedynym - powinniśmy mieć również pomysł na ogólne ramy graficzne, w które oprawimy naszą działalność. Człowiek z nieufnością traktuje zjawiska, których nie zna. Dobrze przemyślana i odpowiednio wcielona w życie identyfikacja wizualna wyciągnie Twoją firmę z mroków anonimowości. Sprawi, że Twój biznes będzie coraz bardziej rozpoznawalny - a klient lubi wracać do miejsc, które już zna! Poza tym zmyślnie zaprojektowane gadżety reklamowe sprawiają, że reklama Twojej firmy ruszy w świat razem z Twoim klientem i to za darmo! Czy potrzebujesz potężnego budżetu reklamowego? Niekoniecznie. Przygotuj np. serię atrakcyjnych torebek reklamowych, w które zapakujesz sprzedawany towar, smycz z firmowym nadrukiem, długopisy, kalendarzyki - wizytówki, mapki dojazdu do sklepu z wydrukowanym np. na odwrocie rozkładem jazdy autobusów. Taka reklama będzie funkcjonowała jeszcze długo po opuszczeniu sklepu przez Twojego klienta. Im dłuższe życie takiego gadżetu, tym dłużej będzie on dla Ciebie pracował! Dodatkowo zrealizujesz jedno z podstawowych założeń nowoczesnego marketingu - klient lubi otrzymywać upominki, chociażby tak zdawałoby się prozaiczne, jak firmowa reklamówka.

Ile to kosztuje?

Reklamówka z nadrukiem firmowym to w zależności od jakości materiału koszt od 40 gr do 1 zł za sztukę przy nadruku jednokolorowym. Podobnie kształtują się ceny długopisów, smyczy, akcydensy drukowane będą tańsze - tu cenę możesz negocjować w zależności od ilości, podstawowa zasada to "im więcej tym taniej".

Klika sekund akcji

Kluczem do osiągnięcia sukcesu w oprawie wizualnej naszego biznesu jest zrozumienie, że klient nie ma szansy poznania naszej oferty w stopniu, w jakim znamy ją my. Na nic zdadzą się nasze wieloletnie doświadczenia, starannie wypracowane kontakty z dostawcami, wynegocjowane korzystne ceny, jeżeli nie będziemy mieli pomysłu, jak zagospodarować te kilka sekund, które przechodzący klient poświęci na ogarnięcie wzrokiem naszej witryny. Identyfikacja wizualna jest właśnie narzędziem, za pomocą którego musimy skomunikować informacje o naszym biznesie.

Jak zaprojektować logo, czyli im mniej tym lepiej

Dobrze zaprojektowany logotyp powinien spełniać kilka wymagań:

• być czytelny zarówno przy zastosowaniu na dużych powierzchniach typu szyld, lub billboard, ale także na bardzo małych, takich jak wizytówka czy mała modułowa reklama prasowa,

• prezentować się dobrze zarówno w kolorze, jak i przy wydrukach monochromatycznych,

• być prosty i nieskomplikowany - co nie oznacza nudny. Zawiłe znaki, w których staramy się przekazać zbyt dużo informacji, staja się nieczytelne i nie komunikują nic.

• pasować do charakteru naszej działalności

Kolor

Dobrą praktyką jest wybranie jednego koloru podstawowego, który stanie się naszym kolorem firmowym i będzie dominował w naszym logo, w oprawie naszego sklepu, materiałach promocyjnych - ewentualnie dodanie jednego bądź dwu kolorów uzupełniających. Np. jeżeli sprzedajesz sprzęt elektroniczny nieźle byłoby pomyśleć o kolorze niebieskim jako podstawowym i np. dobrać pomarańczowy jako kolor dodatkowy, który wprowadzi atrakcyjne, kontrastowe akcenty. Jeżeli dobrze przemyślisz układ, możesz wypróbować zestawienia trzech kolorów - i swój niebieski zestawić np. z czerwienią - co da bardzo mocne zestawienie, a dodatkowo akcenty np. w kolorze żółtym. Częstym błędem jest przeświadczenie, że im więcej kolorów, tym lepiej - takie podejście prowadzić może jednak do bałaganu i rozproszenia siły przekazu. Jeżeli pomyślimy o rozpoznawalnych markach, najczęściej jesteśmy od razu podać kojarzący się z nimi kolor, np. CocaCola - ? Polsat - ? Tesco - ?  Play - ? itp. itd.

cdn.

Tak, chcę otrzymywać maile z bieżącymi informacjami!

strony internetowe warszawa