Ta strona www używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy dostosować stronę do twoich potrzeb.
W każdej chwili masz możliwość zablokowania plików cookies w swojej przeglądarce. Dowiedz się jak to zrobić OK. Rozumiem
Kupieckie Domy Towarowe KDT
Strefa kupca

Jak zbudować stabilny biznes - cz.2

Realizacje naszych zamówień muszą zostać określone w czasie. Dotyczy to zarówno nas, jak i kontrahenta: ustalenie kto i w jakim czasie ma realizować zlecenie. Jeśli my jesteśmy stroną realizującą, ustalmy realne ramy czasowe, uwzględniające ewentualne problemy. Żądajmy także od naszego kontrahenta dokładnego określenia czasu potrzebnego mu do realizacji zlecenia. Bez względu na to, czy ma to być z jego strony zakup, przelew, czy też dostarczenie towaru.

Co może spowodować upadek interesu?

Większość przedsiębiorców, zakładając swój interes, nigdy nie zastanawia się nad scenariuszem zakładającym ich upadek. Optymizm jest bardzo pomocny w biznesie, ale musi być oparty na znajomości rynku i realistycznych celach. Warto spisać wszystkie rzeczy które mogłyby spowodować upadek naszej firmy. Od potencjalnej niesolidności naszych kontrahentów, poprzez problemy lokalowe, po zwykłe wypadki losowe.

Wywiązanie się ze zlecenia

Każde duże pojawiające się zlecenie powoduje, że zapominamy o samej realizacji, a widzimy tylko zyski. Na taki stan rzeczy nie możemy sobie pozwolić, gdyż zysk jest tylko końcem transakcji a nie jej celem. Możliwość wywiązania się ze zlecenia jest nadrzędna nad samym zyskiem. Jeśli zjawia się u nas klient zamierzający w szybkim czasie zakupić przykładowo 500 par spodni, spisując od razu umowę, nie dajmy ponieść się wizji zarobionych pieniędzy. Rozważmy nasze możliwości i czas realizacji, stosując się do punktów powyżej.

Czy moi kooperanci są w stanie wywiązać się z zadania?

Po przeanalizowaniu własnych możliwości realizacji zamówienia, przychodzi czas na kooperantów. A więc rodzi się pytanie, na ile mogą oni rzeczywiście podołać zadaniu. Jedno słabe ogniowo w naszym łańcuchu może zniweczyć cały nasz trud. Musimy być pewni, że nasi kooperanci są sprawdzeni i kompetentni. Tym bardziej jeśli to my podpisujemy umowę i na nas spoczywa realizacja zamówienia. A więc warto przyjrzeć się ludziom, z którymi kooperujemy. Zastanowić się, z czym mają problem, czy może jest jakiś element w ich działaniu, który może stać się problematyczny w trakcie kontaktów z nami. Może to być bardzo swobodne podejście do punktualności, może do oceny własnych możliwości itp.

Niedoszacowane koszty

Po przejściu tych kilku etapów czas zastanowić się nad kosztami, a raczej na skutkami ich niedoszacowania. Problem z przeliczeniem się z kosztami jest częstym błędem nowicjuszy na rynku. Zakładają oni bardzo optymistyczny wariant rozwoju biznesu, intuicyjnie obliczając przyszłe nakłady na realizację zamówienia. Niedoszacowanie zaburzy nasz kosztorys i realizację zamówienia. W naszych kalkulacjach muszą znaleźć się nie tylko wyliczenia finansowe, ale również czasowe. Każda pomyłka może zachwiać naszym interesem. W związku z możliwym niedoszacowaniem kosztów, musimy mieć wewnętrzną procedurę w takich przypadkach. Co zrobimy, jeśli okaże się, że cena zamówionego przez nas towaru, jest wyższa od naszych założeń? Możemy wcześniej założyć większą marżę, co może nas uchronić przed zwyżką cen, ale zmniejszy już naszą atrakcyjność cenową.


Tak, chcę otrzymywać maile z bieżącymi informacjami!

strony internetowe warszawa