Ta strona www używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy dostosować stronę do twoich potrzeb.
W każdej chwili masz możliwość zablokowania plików cookies w swojej przeglądarce. Dowiedz się jak to zrobić OK. Rozumiem
Kupieckie Domy Towarowe KDT
Strefa kupca

Psychologiczne aspekty sukcesu

Gdy rozpoczynamy nowy rozdział w naszej działalności, potrzebujemy dobrego przygotowania. Jest kilka punktów, które powinniśmy wziąć pod uwagę jeśli chcemy, żeby nasz interes przyniósł sukces. Te kilka poniższych prawideł jest stosowanych przez największych tuzów biznesu. Postarajmy się w nowych okolicznościach spróbować tego, co inni z sukcesem stosują na świecie.

Przezwyciężenie marnotrawstwa czasu

Elementem, który może nam przeszkodzić w zbudowaniu dobrze prosperującego interesu jest czas. A raczej jego marnotrawstwo. Każdy z przedsiębiorców dokładnie wie, jak wiele trzeba wysiłku, żeby firma zaczęła prężnie prosperować. A więc od początku musimy zagospodarować sobie czas tak, żebyśmy mogli wykorzystać go jak najbardziej efektywnie. Sprawa niby banalna, ale jeśli rozpiszemy sobie wszystko to, czym zajmujemy się w ciągu naszego dnia pracy okaże się, że wiele czasu marnujemy na rzeczy zupełnie zbyteczne. Rzeczy, które nie wpływają na rozwój przedsiębiorstwa, a są luźno lub w ogóle powiązane z firmą.

Entuzjazm

Trudno jest o entuzjazm, jeśli nic nie dzieje się po naszej myśli. Jednak wszyscy przedsiębiorcy, którym udało się wejść na wyżyny biznesu, swoją pozycję zawdzięczają w dużej mierze entuzjazmowi, który był motorem ich działań. Jeśli mamy w sobie entuzjazm wynikający z wiary, że nasz pomysł jest dobry i że przyniesie nam profity, zarówno każdy mały sukces, jak I każda porażka będą nas dopingować do działania i do jeszcze większego wysiłku. Oczywiście entuzjazm to nie brak logicznego myślenia. To klarowność planów i energia, która dostaje skrzydeł. Bez realnych założeń, jak co ma wyglądać, nic nie zyskamy na rynku. Każdy, kto przeprowadzał chociażby remont mieszkania dokładnie wie, że wszystko musi być dobrze zaplanowane. Wie także, że brak entuzjazmu na pewno remont przedłuży albo wszystko będzie wielką fuszerką. Dokładnie ta sama zasada działa w biznesie. Jeśli nie masz entuzjazmu do tego co robisz, możesz być pewien, że twój interes nie będzie się dynamicznie rozwijał.

Siła nawyków

Złe nawyki mogą storpedować nawet najlepszy biznes plan. Możemy zmieniać swoje życie, zmieniając równocześnie swoje nawyki. Świat, a co za tym idzie rynek, jest teraz tak dynamiczny, że zmiany muszą stać się elementem naszej strategii. Po prostu musimy stać się najlepsi na rynku. Żeby to uczynić, musimy wyeliminować wszystkie złe nawyki. Punktualność, życzliwość, skrupulatność, uśmiech to nie tylko puste frazesy. To są przeliczalne na pieniądze nawyki. Kto wyjechał w czasach PRL-u na Zachód, często doznawał kulturowego szoku widząc, jak sprzedawcy traktują klienta. W USA biznesmeni trenują uprzejmość, uśmiech, planowanie pracy itp. Bo każdy wie, że biznes to coś więcej niż tylko sprzedaż czy kupno towarów. To pewien styl bycia i życia. Stąd też tak wielka światowa ekspansja amerykańskich standardów sprzedaży. Dlatego też musimy przylgnąć do tych zmian i to pozwoli wypracować w nas nowe nawyki.

Rozwiń pozytywną postawę umysłu

Nasze działanie oprócz entuzjazmu musi łączyć się z postawą naszego umysłu. To efekt czysto psychologiczny, opierający się na pozytywnym nastawieniu do działania. Dzięki temu każda porażka nie będzie przytłaczająca lecz sprawi, że nasza motywacja do dalszej pracy nie zmieni się. Jest ważne, żebyśmy potrafili przezwyciężać negatywne myślenie.

Cena naszego działania

W biznesie jednym z najważniejszych elementów jest cena. W naszym psychicznym nastawieniu ten element jest także kluczowy, chociaż nie odnosi się do sfery materialnej. Musimy przyzwyczaić się do myśli, że nasz pomysł będzie nas wiele kosztował. Tak jak nie ma na świecie darmowego obiadu, bo zawsze ktoś za niego płaci, tak nie ma udanego biznesu bez ceny, którą musimy zapłacić i wkalkulować w nasze działania. To ważne żebyśmy byli gotowi na zapłacenie za sukces w biznesie. Zapłacili naszym czasem, naszymi nerwami, wyrzeczeniami itp.

Naucz się przemawiać

Jeżeli myślimy poważnie o wielkim sukcesie naszej firmy bądźmy pewni, że pociągnie to za nami przymus wypowiadania się publicznie. Prędzej czy później będziemy zmuszeni do przekonania do czegoś czy to konsumentów, czy współpracowników, czy też kooperantów. Jest to nieuniknione jeśli marzymy o sukcesie. Więc upewniajmy się, że cały czas się szkolimy. Sprawdzajmy to w rozmowie z klientem, pracownikiem itp. Kontrolujmy to jak mówimy i jak argumentujemy.

Naucz się panować nad swoimi emocjami

Cechy naszej osobowości najlepiej wychodzą w sytuacji stresowej. Duże pieniądze lubią spokój, a wielkie pieniądze lubią ciszę. Najgorsze co może się stać w czasie kryzysu lub złych okoliczności to panika. Krzyki, emocjonalne posunięcia mogą doprowadzić do utraty pieniędzy, a nawet do bankructwa. A więc uczmy się panować nad emocjami w sytuacjach stresogennych. Wszyscy, którzy w takich okolicznościach decydują się na pochopne, emocjonalne kroki, tracą dużo więcej. Panika i strach powodują, że nasze reakcje stają się nielogiczne i niespójne. Nauczmy panować się zaróno nad obawami, jak i nad przesadnym optymizmem. W obu przypadkach cena, jaką możemy zapłacić, może być bardzo wysoka.

Nieustępliwość

To ostatni z elementów, które musimy sobie przyswoić. Nieustępliwość w działaniu pozwala na zbudowanie naszego charakteru, a przede wszystkich daje nam możliwość skorygowania błędów. Wiara w to, co robimy, nastawia nas pozytywnie do całej otaczającej rzeczywistości i pozwala aż do skutku dążyć do realizacji naszych marzeń.

Tak, chcę otrzymywać maile z bieżącymi informacjami!

strony internetowe warszawa