Ta strona www używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy dostosować stronę do twoich potrzeb.
W każdej chwili masz możliwość zablokowania plików cookies w swojej przeglądarce. Dowiedz się jak to zrobić OK. Rozumiem
Kupieckie Domy Towarowe KDT
Strefa kupca

Made in KDT. Dlaczego marka spółki jest tak ważna?

Marka to wizerunek produktu na rynku. Osoby zaangażowane w życie marki dążą do rozwoju i dostosowania oczekiwań i doświadczenia tworząc wrażenie, że marki związane z produktem lub usługą mają pewne cechy lub właściwości, które sprawiają, że są one specjalne lub wyjątkowe. Marka jest jednym z najcenniejszych elementów i tematów reklamy, gdyż pokazuje, co właściciel marki jest w stanie zaoferować na rynku.

Umiejętnie spreparowane kampanie reklamowe mogą być bardzo skuteczne w przekonywaniu konsumentów do zadziwiająco wysokich cen na produkty, które są z natury bardzo tanie. Koncepcja ta, znana jako tworzenie wartości, w istocie polega na manipulowaniu produktem tak, aby konsument postrzegał go jako wartość kwoty, którą reklamodawca chce widzieć, a nie wyceny obejmującej łączne koszty surowców i produkcji czy też dystrybucji.

Marka „Nike” jest wyceniana na miliardy dolarów, chociaż firma nie posiada ani jednej fabryki na świecie. Działa tylko jako firma projektująca nowe fasony, ale jej wartość tworzy wizerunek, z jakim jest kojarzona. Na początku lat 90 szef kampanii promocyjnej firmy Coca-cola John Barnett wymyślił hasło, które później zamieniono na strategię działania firmy: „ Do roku 2000 każdy człowiek na ziemi pozna smak coca-coli lub zobaczy i rozpozna jej logo”. Dla realizacji tej prostej, wydawałoby się, strategii, firma wydała ponad 1mld dolarów. W efekcie tej decyzji marka coca-cola jest rozpoznawalna na całym świecie, nie wykluczając w tym krajów tak egzotycznych, jak chociażby Tybet. Dzisiaj każdy z nas zna smak lub logo firmy coca-cola.

Marka ma realną cenę rynkową związaną z jej postrzeganiem zarówno przez konsumentów, jak i kooperantów. Nie inaczej jest z marką KDT, która stała się synonimem dobrych cen, szybkiej obsługi, miłych zakupów. Dlatego ważne jest podwyższanie jej wartości poprzez budowanie jej wizerunku.

Najtrudniejszym etapem wejścia na rynek jest zbudowanie wizerunku firmy, jej rozpoznawalności, logo, zaufania. Wiedzą o tym wszyscy, którzy próbują wejść na rynek, często posiłkując się nie własnym prestiżem. Stosują metodę zwaną w socjotechnice „odbiciem księżyca”. Polega ona na próbie przypisania sobie pozytywnych skojarzeń, związanych z marką już rozpoznawalną na rynku. Najczęściej próby takie podejmuje się przez użycie podobnej nazwy, podobnego logo, czy też pozytywnych skojarzeń związanych z firmami już istniejącymi. Stąd też wysyp firm takich jak „Panasonix”, „Sonyc” itp.

Wszystkie te nieuczciwe praktyki opierają się na poczuciu własnej słabości na rynku oraz na świadomości, że istniejąca, wypromowana już marka ma konkretną wartość. Zasadą prowadzenia biznesu (prawdziwego biznesu) jest zasada uczciwości, zaufania i prawdomówności. Budowanie pozytywnych skojarzeń z marką i logo jest najważniejszym elementem rozwoju.

Spółka KDT, poprzez lata działalności, potrafiła od zera wypromować nieznaną nikomu wcześniej markę, stając się rozpoznawalnym znakiem na rynku nie tylko warszawskim, ale i ogólnopolskim. Wartość marki KDT nie ogranicza się tylko do wartości wyrażanej przez cenę pojedynczych aktywów. Marka winna być postrzegana jako coś więcej niż wartość materialna. Istnieje wiele wartości niematerialnych i prawnych zaangażowanych w działanie KDT, które określają, w jaki sposób firma jest postrzegana na rynku. Użycie marki KDT już na starcie powoduje zwiększone obroty, związane z klientami przywiązanymi do zakupów u kupców zrzeszonych w spółce. Ci sami kupcy, bez marki skazaliby się na los przedsiębiorców zaczynających po raz pierwszy własną działalność gospodarczą, szukając luki na rynku i wydając duże kwoty na promocję. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza w kontekście zwiększającej się konkurencji na rynku, na którym wygrywają ci, którzy przewidują przyszłość, a nie tkwią w przeszłości.

Tak, chcę otrzymywać maile z bieżącymi informacjami!

strony internetowe warszawa