Ta strona www używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy dostosować stronę do twoich potrzeb.
W każdej chwili masz możliwość zablokowania plików cookies w swojej przeglądarce. Dowiedz się jak to zrobić OK. Rozumiem
Kupieckie Domy Towarowe KDT
Strefa kupca

Nowe spojrzenie na stary biznes

Po latach prowadzenia biznesu zdarza się, że tracimy chęć do innowacji i zmiany. Korekty na rynku, spowodowane m.in. przez kryzysy, są dobrym punktem wyjściowym do nowego spojrzenia na naszą działalność.

Warto się zastanowić, dlaczego tak niewielu milionerów zostaje miliarderami. Natomiast w skali mikro dobrze jest zastanowić się: „dlaczego mój biznes jest cały czas w tym samym punkcie?”. Dlatego chciałbym przedstawić kilka zagadnień, na których warto się skupić, realizując nowe wyzwania.

Czy wystarczająco ciężka praca jest gwarancją sukcesu? Rynek to nie precyzyjny mechanizm, w którym wszystko jest przewidywalne. To raczej mrowisko milionów zależności i zdarzeń, których w większości nie można przewidzieć. Nie ma złotej recepty na zrobienie doskonałego biznesu, bo jest on wypadkową zaangażowanej pracy, wiedzy i odrobiny szczęścia. Zakładając, że mamy pierwsze i ostatnie, skupmy się na wiedzy, a dokładniej na zasadach, które powinny mieć wpływ na poprawę wydajności naszej firmy. Co trzeba zrobić, aby odnieść sukces w biznesie? To pytanie zadawane jest zarówno przez wiele osób myślących o założeniu własnej działalności, jak i właścicieli już istniejących przedsiębiorstw Chociaż nie ma jednej odpowiedzi dla wszystkich, istnieje szereg praktyk stosowanych przez właścicieli firm, którzy sukces osiągnęli. Bez względu na to, czym zajmuje się firma, najważniejsze jest racjonalne planowanie działania. Zacznijmy od kilku punktów:

 

Zrozumienie potrzeb klienta

Może się to wydawać dziwne, że zaczynamy od tego, skoro najczęstszym problemem wydaje się być brak kapitału, biurokracja, kooperanci itp. Ale bez świadomości, że bez klientów, nawet najlepszy pomysł na biznes się nie uda, daleko nie zajdziemy . Badania dowiodły, że jeden usatysfakcjonowany klient to około 10 kolejnych potencjalnych klientów. Natomiast klient niezadowolony może przynieść nam stratę nawet 80 potencjalnych klientów. Mając pomysł na biznes należy przede wszystkim zastanowić się nad rzeczywistymi potrzebami przyszłych klientów, ponieważ często okazuje się, że są one zupełnie rozbieżne z naszymi wyobrażeniami. Aby nie doprowadzić do odrzucenia naszej oferty przez rynek docelowy, a co za tym idzie do straty pieniędzy i czasu, należy posiadać rozbudowaną wiedzę na temat potrzeb konsumenta. A stąd jest już mały krok do tego, aby stał się on naszym rzeczywistym, w pełni usatysfakcjonowanym klientem

 

Pasja

Nie oznacza to, że mamy stać się fascynatami sprzedawanych przez nas produktów lub usług. Pasja potrzebna nam jest do dostrzegania mankamentów naszej firmy, do udoskonalania całego procesu „życia towaru”, od chwili jego zakupu do momentu sprzedaży. Trzeba stale myśleć o sposobach poprawy i rozwoju swojej firmy. Pasja to energia i zapał, które są niezbędne do podejmowania ryzyka zmian potrzebnych do przełamania zastoju i wprowadzenia nowych pomysłów.

 

Zrozumienie konkurencji

Każda firma posiada konkurencję bezpośrednią i pośrednią. Weźmy za przykład kina, które posiadają konkurencję bezpośrednią w postaci wypożyczalni dvd czy telewizji. Mają także pośrednią konkurencję, czyli miejsca, w których konsumenci spędzają wolny czas i wydają pieniądze. Co więcej, niektórzy konkurenci działają bezlitośnie. Jeśli obniżamy promocyjnie cenę, nasza konkurencja może zrobić dokładnie to samo, niwecząc nasze starania o pozyskanie klienta. Nie poznając konkurencji i jej działań, możemy doprowadzić do sytuacji, w której chcąc utrzymać się na rynku, wpadniemy w pułapkę wojen cenowych kosztem czasu, który można poświęcić na rozwój własnej firmy.

 

Własne Ja

Chodzi tu o poznanie swoich mocnych i słabych stron. Rzeczywistość codzienności i jednostajność działań często powoduje niechęć do inwestowania energii, czasu i pieniędzy w kierunku jakichkolwiek zmian, dlatego ważne jest samomotywowanie i zrozumienie siebie. To, co potrzebne jest do stworzenia dobrze prosperującej firmy to wypracowanie charakteru przedsiębiorstwa zgodnego z własnym charakterem i stylem życia.

Tak, chcę otrzymywać maile z bieżącymi informacjami!

strony internetowe warszawa